Megdöbbentők azok a statisztikai adatok, amely szerint az amerikai fiatalok jó része arra a kérdésre, hogy mi szeretne lenni, ha felnő, azt a választ adta, hogy influenszer. Az influenszer sok országban, így hazánkban is a társadalom számára szitokszó, pedig nem kéne, hogy az legyen. Mert ma már az influenszer bevonásával megvalósuló marketing kampány megvalósítása szinte mindennapos. Hiába fejezik ki sokan nemtetszésüket, be kell ismerni, hogy egy valamire való influenszer legalább annyit, ha nem többet dolgozik, mint egy rendes, klasszikus értelembe vett munkahelyen az emberek. A tartalomgyártásra sokan csak rálegyintenek, mert nem értik, nem látják, hogy milyen sok idő és energia például profi szinten felvenni egy videót. Vagy folyamatosan friss, aktuális, érdekes, vicces, informatív tartalmakkal ellátni a követőket. Ma már hazánkban is egyre több a kisebb, nagyobb influenszer és közülük jó néhányan rendszeresen dolgoznak együtt cégekkel, márkákkal. Az ő felelőségük is, hogy a felnövekvő generációnak jó példát mutassanak és ne torzítsák, ferdítsék el a valóságot. Mert egy hamis kép kivetítése, mondjuk a szét retusált fotókkal rengeteg kárt okozhat a fiatalok kialakuló énképében. Jó lenne, ha ezt egyre többen felismernék, és még jobb ha valamilyen szabályozással tennének is ellene.