Mi kell egy jó reklámhoz? Teszik fel gyakran a kérdést. Bizony egy jó reklámnak is vannak alap pillérei. Látszólag minden reklám más és más, de a reklám ügynökség szerint, ha elkezdjük megfigyelni az elénk kerülő reklámokat, megfigyelhetjük, hogy vannak bizonyos sémák, amik mentén felépülnek. A magyar reklámügynökségek, legyen szó akár egy tévés, internetes, vagy print reklámról, ezeket a hosszú évek óta jól bevált és működő sémákat veszik alapul. Persze mindig akad olyan reklám ügynökség, aki eltér ezektől, ők a nagy újítók. Általában a szakma egy része nyitott az ilyen újdonságokra, de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a fogyasztók nem mindig képesek befogadni ezeket a reklámokat. Így egy új koncepcióban, egy a megszokottól eltérő látásmódú reklámban mindig benne van egy nagyfokú rizikó faktor is, hogy vagy sikeres lesz, vagy hatalmas bukás. Általában ezeket a próbálgatásokat a nagyobb és világ cégek vállalják be, a kisebb, mondjuk hazai vállalkozások többségében inkább a biztosra mennek. De nem hiába van a reklám szakmának is már külön díjazó eseménye. Ezeken a szemléken a magyar reklámügynökségek is alaposabban megismerhetik, hogy jelenleg mik a legújabb trendek a reklámozás terén és hogy melyik ügynökség milyen reklám kampányokat készített szerte a világon. Ezeket aztán adaptálhatják a saját ügyfeleik kampányaiba is belátásuk, vérmérsékletük szerint.