Az elmúlt években az volt a tendencia, hogy mindenki ütre-püfre websopot indított. Ez mondjuk még nem baj, csak a legtöbben mindezt a gyors meggazdagodás reményében tették, bárminemű tanulás, vagy profi segítség nélkül.
Egy jól felépített webáruház, megfelelő SEO-val, ügyes szerkezettel, a vásárló útját ismerve és kihasználva, keresőoptimalizálva és jó marketinggel, még most is komoly üzlet lehet.
A baj pontosan az szokott lenni, hogy a fent említett néhány, egyébként létfontosságú dolognak a webshop tulajdonosok csak töredékéről hallottak, még annyit sem ismernek és a legtöbben egyiket sem űzik profi szinten.
Ez nem is várható el. Hiszen egy webshop tulajdonosa általában egy kereskedő, akinek a webáruház csak egy bolt, ami nem a bevásárlóközpontban van, hanem az interneten és nem építgetni akarja, meg optimalizálni, hanem eladni akar rajta olyan termékeket, amikkel foglalkozik.
De ahogy egy rendes boltban sem tudja maga lerakni a padlót, kifesteni a falat, elkészíteni a bútorokat és a logókat, úgy itt sem tudja egyedül tökéletessé tenni a rendszerét. Erre vannak a profi cégek, akik arra szakosodtak, hogy ezt elvégezzék és a tulajdonos azzal foglalkozhasson, hogy a beérkező megrendeléseket teljesíti.